Duże, podświetlane litery promują kulturę w Krakowie

Kraków to miasto silnie zaangażowane w polską kulturę. Znajduje się tam kilkanaście teatrów w różnych budynkach, a grup teatralnych jest jeszcze więcej. Krakowska kultura objawia się jednak w wielu zupełnie innych aspektach. Fascynujące są natomiast organizowane w mieście różne kampanie społeczne oraz eventy.
Duże, podświetlane litery miały na celu promowanie krakowskiej kampanii
Przykładem takiej kampanii jest na przykład ostatnio organizowana akcja. Na terenie całego miasta pojawiło się wiele neonowych napisów mających na celu zachęcenie mieszkańców do korzystania z oferowanych wydarzeń kulturalnych. Duże litery podświetlane z Krakowa nawiązywały nazwą do różnych znanych polskich filmów lub książek. Duże litery łatwo przyciągały wzrok zabieganych mieszkańców i pozwoliły im się zastanowić nad tym, kiedy ostatnio poświęcili swój czas na zapoznanie się z rodzimą kulturą. Pojawiły się one w najbardziej znanych i najchętniej odwiedzanych miejscach w mieście. Mieszkańcy Krakowa chętnie robili sobie zdjęcia z efektownymi literami i publikowali je w internecie oznaczając je odpowiednimi hashtagami. Największą popularnością cieszyły się cytaty z kilku polskich filmów z lat dziewięćdziesiątych. Okazało się, że kampania była tak dobra, że szybko trafiła na główne strony gazet w całej Polsce, a nawet w Europie. Jak się okazuje podświetlane litery nie muszą służyć tylko do reklamy produktu, miejsca lub firmy. Ich wykorzystanie zależy wyłącznie od pomysłu i kreatywności. W Krakowie zostały wykorzystane w celu przykłucia uwagi odbiorcy i zwrócenia uwagi na mnogość i różnorodność kultury polskiej.
Uważam, że Kraków wykorzystał w pełni możliwości oferowane przez podświetlane litery. Reklama nie służy tylko do nakłaniania ku zakupowi danego produktu, może również szerzyć pozytywne zachowania.