Jak analizować sieci internetowe?

Jak analizować sieci internetowe?

 

Właściwe opomiarowanie sieci i jej parametrów pozwala określić faktyczną prędkość przesyłu i stabilność połączenia, co z pełną charakterystyką prowadzonej działalności gospodarczej pozwoli na jasne i dokładne określenie potrzeb firmy. Na rynku jest wiele urządzeń do mierzenia parametrów sieci, podających wizualizację bądź w danych arkusza kalkulacyjnego, bądź jako wykres graficzny. Wiele przedsiębiorstw operuje i polega na niezawodnym przesyle danych internetowych, gdzie liczą się milisekundy.

Opomiarowanie sieci internetowych

analizatory parametrów sieciKażda firma, której model biznesowy opiera się na internecie, powinna mieć analizatory parametrów sieci w celu zdiagnozowania ewentualnych problemów. W przypadku giełd papierów wartościowych i biur maklerskich ułamki sekund decydują, kto wygra, a kto przegra. Stabilna sieć na której można polegać, zapewni spokój i bezproblemową pracę każdej firmie oraz pozwoli zidentyfikować ewentualne niedobory internetu. Na rynku można znaleźć wiele urządzeń oferujących mierzenie rozmaitych parametrów, w zależności od potrzeb. Do standardowych elementów urządzeń pomiarowych należy pamięć, wbudowany webserver www, klient poczty i analiza jakości zasilania > 50μs oraz ethernet. Monitoring sieci jest bardzo ważny, zwłaszcza dla klientów prowadzących biznes oparty na internecie. Jak poważne mogą być wycieki informacji w przypadku włamania na dany serwer i kradzieży poufnych informacji widać i słychać co chwilę w telewizji i radio. Utrata lub przerwa w dostępie do sieci może zrazić do niego klientów sklepów internetowych lub usługowych i narazić sklep na straty finansowe i wizerunkowe.

Opomiarowanie sieci może rozwiązać problemy z niestabilnym łączem i wykryć przyczyny wadliwego połączenia internetowego. Współczesna gospodarka opiera się na internecie i błyskawicznych transakcjach gdzie szybki internet jest niezastąpiony. Wszystkie gałęzi gospodarki są już uzależnione w różnym stopniu od połączeń internetowych i ich właściwe zdiagnozowanie jest priorytetem, o którym żadna firma nie powinna zapomnieć, bo może ją to kosztować utratę znaczenia na danym rynku.