Studio projektowe i jego reklama
Prowadzenie biznesu jest bardzo trudnym zadaniem. Sukces nie zależy jedynie od naszych kompetencji, od profesjonalizmu pracowników, czy od dobrze wykonanych usług, za które dostaniemy dobre opinie od klientów. Liczy się także to, jak umiemy się zareklamować.
Studio projektowe wymaga promocji
Nie wiedziałam tego na początku swojej działalności. Sądziłam, że lepiej jest zainwestować w biuro, szkolenia z certyfikatami, czy programy komputerowe. Jeśli będzie się dobrze wykonywało swoją pracę, to klienci sami przyjdą. Tak się jednak nie stało. Mimo iż miałam polecane studio projektowe w Bydgoszczy, a nie jakieś tam podrzędne, to i tak trudno było mi się utrzymać ze swojej pracy. Klienci byli zadowoleni, jednak było ich zbyt mało. Musiałam zabrać się za reklamę, jeśli moje studio miało przynosić dochody. Udałam się wtedy do profesjonalnej agencji, która miała mi pomóc w marketingu. Tam zajęła się mną pani Martyna. Znała się trochę na architekturze wnętrz, więc lepiej umiała mi pomóc. Dobrze się dogadywałyśmy i wymieniałyśmy spostrzeżeniami. To dodało mi trochę otuchy i woli do pracy. Przede wszystkim ważne było stworzenie lepszej strony internetowej, jak również lokalna reklama. Działam tylko w Bydgoszczy i mam klientów z miasta i z okolic, więc nie potrzeba mi wielkiej kampanii. Przyda się także baner informujący o mojej firmie na budynku mojej siedziby. To moim zdaniem dobre rozwiązanie. Znalazłam firmy które wykonują takie banery i zamówiłam jeden. Strona też jest gotowa. Zostało jeszcze danie ogłoszenia.
Teraz mogę śmiało powiedzieć, że reklama i marketing jest bardzo ważny dla działalności każdej firmy. Moje studio projektowe ma teraz więcej klientów i nareszcie zaczęło przynosić wysokie dochody. Oby było tak jak najdłużej.